Vanliga frågor & svar

Här kan du ta del av svaren på de vanligaste frågorna som rör köp från repolina.se. Hittar du inte det du söker är du mer än välkommen att höra av dig till oss via chatten nere till höger eller på kundservice@repolina.se så får du hjälp med ditt ärende.

Hur skickas mina varor?

Repolina.se använder sig i av DHL som transportleverantör. För större försändelser (över 20 kg) aviseras du via sms eller mail och du får själv bestämma var och när du vill hämta ut dina varor. För beställningar under 20 kg skickas din leverans till närmaste DHL Service Point och du får ett mail eller ett sms när din beställning går att hämta ut med information om var din närmaste DHL’s Service Point finns. Du får även ett mail från DHL (Unifaun) när vi skickar din beställning med spårningsinformation så att du kan följa transporten av din beställning. Du kan även ladda ner appen “Mina Paket” och få ännu mer information om din leverans.

Du kan också välja att hämta dina varor själv. Detta alternativ väljer du i kassan och din beställning går då att hämta ut i vår fabriksbutik i Norrköping så snart du fått mail om att din beställning är färdigbehandlad. Ta med dig ditt kvitto när du hämtar din beställning. Adressen till vår fabriksbutik hittar du under fliken “Kontakta oss”.

Hur betalar jag för mina varor?

När du handlar på www.repolina.se erbjuds du möjligheten att betala via Swish eller via Faktura. När du klickar på “Slutför köp” får du ett mail samtidigt som du kommer till en sida som i detalj beskriver hur du gör för att betala för din order så att vi kan skicka din beställning.

Repolina.se drivs och ägs av företaget AB Knut Westerbergs Repslageri som också äger och marknadsför varumärket Swedish Rope. I Swish-appen kommer du därför att vid signeringen av din betalning se följande information under mottagare: “Swedish Rope – AB Knut Westerbergs Repslageri”. Även betalning via faktura sker direkt till AB Knut Westerbergs Repslageri vars uppgifter återfinns på fakturan.

Vad kostar leveransen?

Fraktavgiften är 99,00 kr för standardleverans med DHL. Handlar du för mer än 1.000,00 kr bjuder vi på frakten. Om du väljer att hämta varorna själv (i vår fabriksbutik i Norrköping) kostar det ingenting i fraktavgift.

Jag är inte bosatt i Sverige, kan jag ändå handla på repolina.se?

Repolina.se levererar inte till andra länder än Sverige. Om du är bosatt utomlands kan du höra av dig till Swedish Rope för att få information om villkor för export.

Kan man handla på faktura?

På repolina.se handlar du normalt mot förskottsbetalning. Du kan antingen välja betalsätt Swish och du betalar då enkelt vid utcheckningen efter kassan. Du kan även välja betalsätt faktura och du får då en förskottsfaktura skickad till angiven e-mailadress. Din order behandlas så snart betalning inkommit och granskats. Återkommande kunder kan i vissa fall beviljas kredit. Kontakta kundservice för mer information via kundservice@repolina.se.

Jag har handlat varor på repolina.se, var är mitt kvitto?

Det e-mail du får i samband med att din betalning bekräftats utgör ditt kvitto. Det kommer alltså inget separat kvitto, var därför noga med att spara eller skriva ut mailet som underlag för eventuella kontakter med vår kundservice. Om du valt betalsätt Faktura gäller själva fakturan som kvitto.

Hur lång är leveranstiden?

Normalt levereras din vara inom 1-3 arbetsdagar från det att betalning inkommit. Det är DHL som står för transporten och så snart vi har bokat in transporten får du ett mail från dem med information om leveransen. Har du valt leveranssätt “Hämta i butik” får du ett mail när din beställning finns klar för avhämtning i vår fabriksbutik i Norrköping.

Vad gäller för öppet köp och ångerrätt?

Öppet köp gäller inte på specialtillverkade varor vilket alla varor från Swedish Rope är. Det betyder att du inte har bytesrätt eller ångerrätt på dina varor/din beställning. I sällsynta fall kan en vara återtas under förutsättning att förpackningen är helt obruten. Om du har frågor gällande ångerrätt/bytesrätt ber vi dig maila oss på kundservice@repolina.se.

Hur reklamerar jag en vara?

Om en produkt är skadad, trasig eller av annan anledning obrukbar vid mottagandet ber vi dig att maila oss på kundservice@repolina.se. Uppge ordernummer samt namn på beställaren så återkommer vi med information om hur du går tillväga för att reklamera varan.

Jag hittar inte det jag söker…

Hittar du inte det du söker? Du kanske hittar rätt dimension men inte rätt färg? Du kanske inte hittar rätt längd? Om du inte hittar det du söker på repolina.se kan du alltid maila oss på kundservice@repolina.se och fråga. Swedish Rope är Sveriges bredaste sortiment av tågvirke och vi har troligen det du söker och hjälper dig att hitta rätt!

Vi har även en chatt som du hittar nere till höger. Klicka på “Hjälp”* så gör vi just det, hjälper dig!

* Om du besöker sidan med mobil eller surfplatta ser chattikonen annorlunda ut men finns alltid nere till höger.

Jag har en annan fråga…

Du kan ställa vilka frågor som helst i vår chatt som du hittar nere till höger. Klicka på “Hjälp” så dyker chatten upp. (Om du besöker sidan med mobil eller surfplatta ser chattikonen annorlunda ut men finns alltid nere till höger.) Är vi inte online just nu så kan du fylla i formuläret i chatten, eller också mailar du oss direkt på kundservice@repolina.se med din fråga. Vi svarar alltid inom 24h!

Varför har ni minorder 500 kr?

För att kunna handla på repolina.se måste du handla för minst 500 kr. Vi erbjuder våra kunder förmånliga priser men det bygger på att du som kund handlar för minst 500 kr, annars går inte kalkylen ihop. Vill man handla för mindre belopp får vi hänvisa till en lokal återförsäljare. Maila oss eller chatta med oss så talar vi om var närmaste återförsäljare finns. Du är även varmt välkommen att besöka vår fabriksbutik i Norrköping där du kan handla för mindre belopp.