1. Köp
    Vid beställning träffas avtal om köp när kunden accepterar våra köpvillkor i kassan. Repolina (AB Knut Westerbergs Repslageri) bekräftar beställningen automatiskt genom en orderbekräftelse till angiven e-mailadress. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till dess att varan är skickad. Repolina har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Repolina måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
  2. Priser
    Priserna på hemsidan anges inklusive moms. Vi reserverar oss för felaktiga priser och skrivfel. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
  3. Frakt
    Beställningar skickas med DHL och aviseras mottagaren via sms eller mail. Mottagaren måste hämta ut paketet inom 13 dagar.
  4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
    4.1 Swish
    Vid betalsätt Swish betalar du in totalsumman för din order till angivet Swish-nummer. Inga extra avgifter tillkommer.
    4.2 Faktura
    Vid betalsätt Faktura betalar du in totalsumman för din order enligt erhållen faktura till PlusGiro-konto eller BankGiro-konto angivet på fakturan. Glöm ej att ange OCR-nummer som referens vid betalning.
  5. Leveranser
    Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-5 dagar inom Sverige under förutsättning av betalning inkommit. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Samtliga ordrar packas och skickas samtidigt, vi splittar inte på beställningar. Paketen levereras av DHL till angiven leveransadress eller till närmaste ombud. Paket under 20 kg levereras till närmaste DHL Service Point. Fraktkostnaden är 99 kr. Vid order över 1000 kr debiteras ingen fraktavgift. Vid leveranssätt “Hämta i butik” debiteras ingen fraktavgift och kunden ansvarar för att hämta ut sin beställning i Repolinas fabriksbutik i Norrköping.
  6. Leveransförseningar
    Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller får problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening om mer än 10 dagar.
  7. Transport
    Repolina ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
  8. Skadade varor
    När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post på kundservice@repolina.se.
  9. Ångerrätt och öppet köp
    Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Ångerrätt gäller ej på specialbeställda varor. Konverterade produkter som specialbeställs är den enda kategori vi inte tar emot i retur. När du lägger en order på specialbeställda mått samtycker du till att vi skär till dina varor speciellt för dig och att ångerrätten upphör därmed att gälla. Vid retur ber vi er kontakta kundtjänst på kundservice@repolina.se för vidare information om returhantering.
  10. Reklamationer
    Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss alltid via e-post på kundservice@repolina.se innan du skickar en vara i retur. Lägg med orderkvittot så att vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
  11. Återbetalningar
    Återbetalning sker till bankkonto snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
  12. Reservationer
    Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
  13. Skydd av personuppgifter
    I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR/PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part.
  14. Ej uthämtad vara
    Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket debiterar vi en administrativ avgift på 250 kr exklusive moms. För att få varorna utskickade på nytt ombeds du som kund att ta kontakt med vår kundservice på kundservice@repolina.se. Vi kan normalt skicka din beställning på nytt mot en fraktdebitering.
  15. Force Majeur
    I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.